Hopp til innholdet

NYHETER FRA OSS

Hei!
 
I forbindelse med at vi har flyttet Feelgood Notodden inn i nye lokaler, har alle medlemmer blitt overført til et nytt medlemssystem.
Dessverre skjedde det en feil forrige uke da det ble sendte ut en faktura uten nærmere forklaring. Vi ba deg da om å vennligst se bort ifra denne fakturaen, og den har allerede blitt kreditert. Vi beklager ulempene dette kan ha medført for deg, og takker for din forståelse.

Viktige endringer i nytt medlemssystem
I det nye medlemssystemet må medlemsavgiften fremover bli betalt på forskudd, for kommende måned. For at du skal komme ajour med betalingen, må det bli foretatt et trekk ca den 31. oktober.
Dette innebærer følgende:
·       31. oktober: Ekstraordinært trekk for å komme på forskudd med betalingen for november. Du vil kun bli trukket for de dagene du ikke allerede har betalt for i oktober/november. Det er ingen endring i prisen, men beløpet vil kunne variere basert på hvilken periode du allerede har betalt for.
For eksempel:
  • Du har betalt til 10. november på forrige betaling, så vil du den 31. oktober bare bli belastet for dagene fra 11.-30. november
  • Om du har betalt til 25.10 ved forrige betaling, så vil du den 31. oktober bli belastet for dagene fra 26.oktober-30. november.
Du er etter dette ajour med betalingen i det nye medlemssystemet.
 
·       20. november: Ordinært trekk for medlemskontingent for desember.
·       20. januar 2025: Trekk av årlig administrasjonskostnad (399,-).
Merk: Du betaler ikke for en ekstra måned som følge av dette, og du får ingen endring i prisen på ditt medlemskap i forbindelsen med disse endringene. Påse gjerne allerede nå at beløpsgrensen for din betalingsavtale er satt til minst kr 1000,- pr måned. Dette kan du gjøre i din nettbank.
 Årlig administrasjonskostnad
Det vil nå tilkomme en årlig administrasjonskostnad. Dette gebyret vil bli trukket første gang 20. januar 2025, og deretter én gang hvert kalenderår. Gebyret skal bidra til å øke servicegraden, blant annet gjennom lengre åpningstider på kundesenteret og andre forbedringer.
Kort eller app?
Som tidligere, vil du kunne benytte et medlemskort for å åpne dørene ved Family Notodden. Men du kan også velge å laste ned en app for å kunne gjøre det samme. Link til nedlasting: https://onelink.to/k94tu5

Medlemskort kan du få hos Family Notodden.

Nye medlemsvilkår
Fra 1. januar 2025 vil Family Sports Club sine vilkår være gjeldene. Informasjon om vilkårene finner du her: https://fsc.no/generelle-vilkar
 
Om du har spørsmål, ikke nøl med å kontakte oss, eller Family sitt kundesenter (kundesenter@fsc.no). Vi ser frem til å fortsette å gi deg de beste treningsopplevelsene!
Mvh, Feelgood/Family Notodden

Selger Feelgood Notodden til Family Sports club

Family Sports Club har kjøpt opp Feelgood Notodden og fortsetter driften som en “senter i senter”-løsning.

– Dette oppkjøpet fungerer som et pilotprosjekt for oss, sier Trygve Hagen, konsernsjef i Family Sports Club.

– Vi er stolte av at en så anerkjent treningssenterkjede ser hvordan Feelgood er et supplement til deres allerede eksisterende treningstilbud og ikke en konkurrent, sier Feelgoods markedssjef Christian Bache.

– Det betyr mye for oss og for Feelgood-konseptet.

Family Sports Club er Norges nest største treningssenterkjede og konsernsjef Trygve Hagen forteller at oppkjøpet fungerer som et pilotprosjekt, og at de er veldig spente på hvordan det nye treningstilbudet blir mottatt.

Tryge Hagen. FOTO: Family Sports Club

– Vi ser hvordan Feelgood appellerer til en kundegruppe som vi ikke har på våre sentre, så vi håper jo dette Feelgood-konseptet bidrar til å gjøre folk tryggere på trening og også senke terskelen for å trene på et tradisjonelt treningssenter, utdyper konsernsjefen.

Hagen har selv prøvd de motoriserte Feelgood-maskinene og bekrefter at treningsformen absolutt gir effekt.

– Ja, til og med jeg blir sliten etter en runde på de ulike apparatene og jeg skjønner at dette er fantastisk for mennesker som kanskje har begrensninger eller trenger hjelp til å utføre ulike øvelser. Ser vi at dette er noe som vi får til å fungere på Notodden er vi absolutt interesserte i en slik type løsning på andre FSC-sentre.

Positivt for treningskjede

I oktober flytter Feelgood Notodden inn i nye lokaler; vegg i vegg med Family Sports Club. I praksis blir Feelgood et “senter i senter” hos Family Sports Club i Semsveien 40.

Flytteprosessen er allerede godt i gang og Stine Traen Hefre, senterleder ved Family Sports Club Notodden ser frem til å kunne tilby Feelgood-trening som en del av Family-konseptet:

– Vi har folkehelse i fokus, og ved å få inn et lavterskeltilbud som Feelgood får vi muligheten til å utvide treningstilbudet vårt til å treffe enda flere, sier hun.

Traen Hefre ser frem til å utveksle erfaringer med gjengen i Feelgood og sier at flyttingen er en styrke for begge de to sentrene.

– De motoriserte apparatene gjør at alle mestrer treningen, noe vi igjen håper kan senke terskelen for å komme i gang. De medlemmene som ønsker det, kan utvide sitt eksisterende medlemskap til også å inkludere trening i Feelgood-lokalet.

PÅ FAMILY SPORTS CLUB: Senterleder Stine Traen Hefre ser frem til å få inn Feelgood-konseptet som et del av deres treningstilbud.

Bedre tilgjengelighet

De ansatte på Feelgood Notodden blir med på flyttelasset og de vet mange brukere har savnet enklere adkomstmuligheter.

– Dette blir veldig bra for kundene. Vi har lett etter nye lokaler i flere år da vi vet mange medlemmer har måtte slite på grunn av trappa og mangel på heis. Nå kan vi endelig få med oss alle på Feelgood Notodden, sier Feelgood-eier og daglig leder Linda Cecilie Hinrichsen.

– Uansett hvor dårlig fysisk form du er i, kan du trene hos oss på Feelgood. Flyttingen vil også kunne bli et godt supplement for mange, da de får mulighet for å trene på både Feelgood og Family Sports Club, legger hun til.

Stor betydning for folkehelsa

Folkehelseventyret Feelgood tok sine første steg i 2015 og siden den gang har interessen for folkehelse-konseptet eksplodert. Markedssjef Bache forklarer at Feelgood-trening har hjulpet tusenvis av mennesker til å få en bedre helse og at medlemmer benytter apparatene til både generell trening, opptrening og rehabilitering.

– Feelgood-trening har gjort fysisk aktivitet til noe alle mestrer, uansett utgangspunkt og nivå, sier han.

– En viktig suksessfaktor er å tilrettelegge trening til mange av de som av ulike grunner ikke oppsøker et typisk kommersielt gym. Sammen vil Feelgood og Family Sports Club på Notodden fylle et enormt hull i markedet og nå ut til enda flere mennesker med ulike forutsetninger, behov og nivå, avslutter Feelgoods markedssjef.

Prisjustering av medlemskap

Kongsberg, 19.08.2022
Hei alle medlemmer. 
Håper dere alle er klare for en sprek start på høsten. Vi gleder oss over å se at flere nye og tidligere medlemmer kommer tilbake på trening nå som sommeren er på hell. I 2022 har Feelgood hatt god medlemsøkning etter nedstengninger og pandemi. Selv om vi ikke er oppe på samme nivå som før 12.mars 2020 så ser fremtiden lys ut med tanke på medlemsutvikling. Godt jobbet til alle som verver medlemmer!

1.Mai 2022 justerte vi prisene for nye medlemskap. Prisstigningen var 50 kr. per måned for de fleste medlemskapene. Det hjalp oss noe, men dessverre ser man en galopperende trend av kostnadsøkninger i samfunnet, som gjør at vi sliter med å få endene til å møtes. Vi har i det lengste håpet å unngå en justering for alle dere som har vært trofast med oss gjennom de siste 5,5 årene.
Dessverre så ser det ut til at en prisjustering er helt nødvendig for å komme tilbake til positiv drift og fortsatt trening på Feelgood.
Vi håper med det på forståelse for at vi er nødt til å varsle, iht. vilkårene punkt 5.6 en prisjustering av Feelgood styrke samt Feelgood Exclusive medlemskap.
Feelgood Sal medlemskap har tidligere hatt prisjustering før overgang fra Release til Feelgood Sal og berøres ikke av denne endringen.
For dere som har vært med oss lenge og ikke lenger har bindingstid vil økningen bli 50 kr. per måned fra 20.10.2022.
Par abonnement vil øke med 50 kr. per måned per medlem fra samme tid.

Alle medlemskap som har bindingstid, har også prisgaranti i bindingstidsperioden. Dvs. at ingen medlemmer med bindingstid vil merke endringen før etter at den tiden er over. Medlemskapet vil automatisk fornye seg til ny pris fra måneden etter bindingstiden, slik at dere ikke trenger å tenke på dette annet enn å ta en kontroll på beløpsgrensen på avtalegiroavtalen deres. Vi anbefaler at alle setter beløpsgrensen til minimum 2 ganger månedsbeløpet.

Ta kontakt med oss om dere lurer på hvordan det er med ditt/deres medlemskap, fortrinnsvis i resepsjonen i betjente tider, eller så kan dere send en e-post til post@feelgoodsenteret.no. Telefon i betjente tider er også hyggelig, 97 30 70 00.

Prisene som ligger på nettsiden, viser nye priser etter prisoppgangen.

Vil passe på å minne om vervekampanjen vår. Ta med deg en venn/venninne eller familie for å vise hvor supert det er å trene på Feelgood.
2 nye Feelgoodère gir en måned gratis medlemskap for den som verver. 🙂

Feelgood hilsen fra oss alle! 

Sliter du med dørstokkmila?

Trening er ferskvare, og det må vedlikeholdes. Feelgood er trening for alle, uansett nivå. Det er det som gjør oss til den beste aktøren for folkehelsen i Norge. Send oss en melding eller ring, så setter vi opp en gratis gjennomgang på maskinene sammen. Det hjelper nesten alle som har hatt en pause til å komme i gang igjen.

Må jeg foreta meg noe i forbindelse med prisjusteringen?

Vi håndterer justeringen av prisen sammen med vår leverandør og betalingsserver(Remind). Om du har satt beløpsgrensen på din avtalegiroavtale til akkurat det sammen som gammel pris må du inn i nettbanken, eller banken og justere beløpsgrensen før 01.10.2022. Vi kan dessverre ikke bistå med endring av denne grensen da det er en avtale mellom deg og banken din.

Hvor lang tid har jeg igjen på min bindingstid?

Tiden løper fra den datoen du meldte deg inn. For de fleste gjelder det i 12 mnd. Om du har benyttet deg av frys i den tiden vil bindingstiden være forlenget i samme lengde som frysperioden. Send oss en e-post på post@feelgoodsenteret.no så svarer vi så raskt vi kan eller spør oss i resepsjonen.

Hvordan kan jeg enklest ta kontakt med dere når jeg ikke bruker e-post?

Ring oss på 97 30 70 00 alle hverdager fra 10.00-16.00 eller benytt kontaktskjema på nettsiden. Trykk på Kontakt i menyen så kommer du rett til kontaktskjema.

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev